Danny Hetharia wint groep 3

Het slot van de tweede competitieronde, gespeeld tot eind februari. Van groepsleider Harrie Jansen ontving ik vorige week de laatste uitslagen en tevens de eindstand.

Peter Ruimschoot   - Danny Hetharia        0-2
Carel Keller       - Willem van der Wel    1-1
Leo de Rooij       - Harrie Jansen         2-0
Anton van Bokhoven was vrij

En daarmee was de eindstand:

1. Danny Hetharia        11
2. Willem van der Wel     8½
3. Carel Keller           8
4. Peter Ruimschoot       5
5. Leo de Rooij           5
6. Harrie Jansen          2½
7. Anton van Bokhoven     2

Kampioen Danny speelt inmiddels in groep 2. Gefeliciteerd met je eerste plaats, Danny! Met 11 punten uit 12 wedstrijden is dit een resultaat om van te dromen! Willem van der Wel eindigde netjes op de tweede plaats met 8½ punt en Carel Keller wist met slechts een halfje minder keurig de derde plaats op te eisen. Peter Ruimschoot en Leo de Rooij scoren met 5 punten net onder de 50 procent. Het gevecht om de rode lantaarn tussen de beide senioren werd door Anton van Bokhoven maar nipt gewonnen.

Inmiddels is groep 3 gestart met de derde rapid online competitie, die loopt tot begin april, in een nieuwe samenstelling met maar liefst 8 deelnemers:

Anton van Bokhoven
Harrie Jansen (groepsleider)
Carel Keller
Ben Koppenens
Oscar Koppenens (jeugdlid)
Leo de Rooij
Peter Ruimschoot
Willen van der Wel

Ik doe niet graag aan voorspellingen, maar als ik zeg dat Willem hoge ogen gooit, is dat geen lastige. Ben benieuwd of Carel zijn progressie kan vasthouden. En of Oscar zich in dit seniorengeweld laat intimideren of gewoon zijn eigen spelletje kan spelen?

Van Harrie ontving ik na de eerste ronde al direct de resultaten van de gespeelde minimatches.

Anton van Bokhoven - Ben Koppenens         2-0
Leo de Rooij       - Oscar Koppenens       2-0
Carel Keller       - Willem van der Wel    ½-1½
Harrie Jansen      - Peter Ruimschoot      1-1

Kijk hier voor alle actuele standen (en ook de eerdere uitslagen) van de online rapidcompetitie.

Jaap van Meerkerk