Maandag 31 mei

Komende maandag gaat ook de jeugd weer fysiek tegen elkaar spelen in de speelzaal van Het Huis van de Wijk Arcadia. Vanaf 18.45 uur zijn onze jeugdleden weer van harte welkom!

Na een lange tijd kunnen de kinderen en de trainers elkaar weer ontmoeten. Natuurlijk hopen we dat de kinderen hun boekje meenemen en wie weet hebben een aantal van hen daar nog in gewerkt.

Online is vooral Oscar Koppenens actief geweest. Hij is 20 maart jongstleden kampioen geworden in de F-groep van het Persoonlijk Jeugdkampioenschap van de RSB! Hij won daar al zijn partijen. Zie ook het verslag PJK FGH 2021 online geslaagd op de website van de RSB.

Daarnaast is hij veel aan het spelen op Lichess. Zo doet hij, als enig jeugdlid, ook mee in groep 3 van de online rapidcompetitie bij SV Erasmus. Hij staat na de vijfde ronde op de knappe gedeeld tweede plaats! Kijk hier voor alle uitslagen en de stand van de online rapidcompetitie.

We gaan de komende zomer ook weer op een aantal vrijdagmiddagen buiten schaken bij Natuurtalent010 in Schiebroek. Naast de gebruikelijk begeleiding zal Ruurd Ouwehand hier ook zijn bijdrage aan gaan leveren als trainer/begeleider.

Anton van Bokhoven is gestopt met het begeleiden van de jeugd. We zijn hem zeer dankbaar voor zijn inzet gedurende de afgelopen jaren. Verschillende ouders hebben in de tijd dat hij trainer was aangegeven dat ze zijn manier van trainen en omgang met de kinderen zeer waardeerden. We zien er naar uit om tegen hem te spelen in de reguliere competitie van de vereniging.

Als je zelf geïnteresseerd bent in een rol bij het jeugdschaak verneem ik dit graag. We hebben behoorlijk veel nieuwe aanmeldingen voor de wachtlijst en kunnen extra begeleiders zeer goed gebruiken.

Peter Ruimschoot