Ruime overwinning voor het bekerteam

Donderdag 14 oktober nam het Erasmus bekerteam het in de eerste ronde van de RSB-beker op tegen het bekerteam van SOF/DZP.

Qua rating zou dat moeten gaan lukken, maar je moet het dan natuurlijk altijd nog wel even waarmaken. Wij traden in ieder geval op in volle sterkte!

Het eerste punt kwam al snel binnen door Olivier Vrolijk (bord 2). Zo snel zelfs dat ik zelfs niet kon zien hoe de overwinning tot stand was gekomen.

Het tweede punt kwam binnen bij Henk Ochtman (bord 3). Hij mailde: Voor de RSB beker speelde ik tegen Daniel Mulder, die vroeger ook bij Overschie speelde. Met snel spel en tactiek probeerde ik de partij naar mijn hand te zetten. Na een dubieuze openingsvariant (zoals gebruikelijk 😊) stond ik iets minder, maar dat verbeterde geleidelijk. Met groot tijdsvoordeel en een heel sterk paard was de winst uiteindelijk een kwestie van tijd. De partij is hieronder na te spelen.

Daniel Mulder – Henk Ochtman

Daarna was het de beurt aan Andrzej Pietrow (bord 1). Hij vertelde: Hoewel mijn tegenstander origineel en sterk de partij opzette was van mijn kant alleen het slotakkoord waardig om te presenteren.

In de stelling hiernaast volgde 32. .. Pxb2 waarna wit direct opgaf: 0-1.

Als laatste was Eric Hoogenes (bord 4) nog bezig. Hij was wat moeilijk uit de opening gekomen en zijn open koningsstelling bood goede aanknopingspunten voor zijn tegenstander. Helaas kwam Eric er niet meer uit tegen zijn uitstekend spelende tegenstander.

Aan het einde van de avond stond er dus een 3-1 overwinning op het scorebord. En daarmee zijn we door naar de volgende ronde. Dan nemen wij het op tegen de winnaar van de match Charlois Europoort - De Pionier.

Kijk hier voor alle uitslagen in het RSB-bekertoernooi.

Frank van Zutphen