Nodig met ingang van zaterdag 6 november 2021

Met ingang van zaterdag 6 november 2021 geldt voor ons de verplichting aan de seniorleden een coronatoegangsbewijs (CTB) te vragen.

Of nog ernstiger gezegd: om iemand zonder zo’n bewijs de toegang tot de speelzaal te weigeren. Daar kan uiteraard verschillend over worden gedacht, maar het is niet anders. Als vereniging houden we ons aan de vastgestelde maatregelen.

Om ongeveer een half uur voor de wedstrijden staat er voor de ingang van de zaal iemand klaar om je CTB te controleren. Ook als je de vorige keer je CTB al hebt laten zien. We mogen daar geen lijst van maken.

De meesten van ons zijn al met het CTB vertrouwd. Voor degenen die dat bewijs nog niet hebben: kijk op de site coronacheck.nl. Het CTB kan met de daar genoemde app op de telefoon worden gezet. Maar kan ook worden uitgeprint. Allebei (telefoon en papier) ook mogelijk. Dan heb je een print achter de hand voor het onverhoopte geval dat je telefoon het laat afweten. Het verkrijgen van het CTB is zo gebeurd, tenzij je geen DigiD hebt. Dan moet het DigiD worden aangevraagd en dat duurt enkele werkdagen.

Op onze eigen website staat een regelmatig bijgewerkte pagina Schaken in Coronatijd. Die geeft een overzicht van alle maatregelen, ook over de basisregels. Kijk daar regelmatig naar. Ten overvloede, de belangrijkste regel is: ‘Hebt u klachten: blijf thuis en laat u zo snel mogelijk testen’.

Ik hoop dat het verplichte CTB niemand belet om naar de vereniging te komen. Maar mocht dat toch zo zijn: het is niet anders, voor hopelijk niet al te lange tijd.

Met vriendelijke groet,

Leo Verhoeven