Na de herfstvakantie ben ik begonnen met de organisatie van een wekelijkse schaakmiddag op woensdag van 15.00 tot 17.00 in het Wijkpaleis aan de Claes de Vrieselaan 72. De middag is vrij toegankelijk voor iedereen die wil schaken of wil leren schaken.

Er was geen budget, maar van onze club Erasmus kreeg ik de beschikking over 10 complete spellen uit de oude voorraad, waarvoor hartelijk dank.

Ik heb het nu twee middagen gedaan en het bevalt me bijzonder goed. Er kwamen voornamelijk jonge kinderen met vader of moeder. Ik begin met een half uur les en oefeningen uit de cursus Stap 1. Daarna is er nog ruim een uur om vrij te spelen met de nodige begeleiding over de spelregels.

Gevorderde schakers kunnen uiteraard meteen beginnen met een partij. Ook clubleden zijn van harte welkom. Kom gerust eens langs; er is koffie en thee. đŸ˜‰ Ik zou het ook prettig vinden om met een tweede begeleider als duo samen te werken en bij gelegenheid elkaar af te lossen.

Harrie Jansen