De afgelopen week heb ik de definitieve groepen mogen samenstellen voor de nieuwe rapidcompetities. Drie groepen van respectievelijk 6, 7 en 7 deelnemers.

Wekelijks geven de groepsleiders Karel de Neef, Harrie Jansen en ondergetekende de uitslagen aan onze (nieuwe) webmasters door, waarna Jeroen, Leo of Frank ze in de groepstabellen verwerken.

Groep 1, de masters, heeft gezelschap gekregen van de promovendi Jan Smit en Karel de Neef.

Groep 2, de Challengers, heeft eveneens twee nieuwe deelnemers, Oscar Koppenens en Pim Kouwenhoven zij bleken de afgelopen competitie de besten van hun groep.

In Groep 3 mogen we Remco Cleassens welkom heten. Hij heeft nog geen ervaring met het online rapid en wil deze vorm van schaken ook eens van nabij beleven. Veel succes, Remco!

Hoewel de afgelopen online rapidcompetites een succes zijn gebleken, zijn we toch weer op zoek gegaan naar een nieuwe impuls. Deelnemers kunnen hun partijen laten analyseren en tips krijgen over een betere middenspel- en eindspelstrategie. Hun partijen zijn eenvoudig te traceren op Lichess.

Wekelijks staan per groep 3 minimatches gepland, dus in totaal 18 wedstrijden. Een minimatch (je speelt 1x met wit en 1x met zwart) duurt dus ongeveer 1 tot 1,5 uur. Deelnemers spreken via de groepsapp onderling een geschikt tijdstip af.

Alle partijen zijn live te volgen! Dan tikt u de Lichessnaam van een van de deelnemers in. De meeste wedstrijden worden in de avond gespeeld, vanaf 20.00 uur. U kunt ook even bij de groepsleiders informeren.

Marvin Dekker       Pg1-h3
Olivier Vrolijk     Opjeplaat
Karel de Neef       Deneefjes
Reinier Hoogeveen   RnrHgv
Jan de Korte        claskort
Jan Smit            jenssmit
Pim Kleinjan        Penning
Jaap van Meerkerk   jaapvanmeerkerk
Jeroen Landsheer    dutchgrammer
Daan Gijsbertse     Daan2020
Rick van Calmthout  reiziger010
Pim Kouwenhoven     kabouterwesley
Oscar Koppenens     Oscarkoppenens
Remco Claessens     RemcoC
Erik Juffermans     nyezchess
Carel Keller        sjarelli
Leo de Rooij        EenPassant
Ben Koppenens       benkoppenens
Harrie Jansen       HarrieJansen
Anton van Bokhoven  Hardhout

De groepen 2 en 3 (beide 7 deelnemers) kunnen nog worden aangevuld met een achtste deelnemer.
Mocht u willen meedoen, dan kan ik u de komende week er nog bijzetten.

Standen en uitslagen Online-Rapid

Alle deelnemers wens ik nogmaals veel online schaakplezier!

Jaap van Meerkerk