Olivier, Jeroen en Remco winnen hun groep!

De online rapidcompetities bij Erasmus op Lichess zijn weer afgerond. Hieronder een kort verslagje van de verschillende groepen.

Groep 1

Olivier Vrolijk was in goede rapidvorm en scoorde net een halfje meer dan onze andere topper uit de eerste groep, Marvin Dekker. Olivier is winnaar met 7½ punt uit 10. Gefeliciteerd, Olivier! Tweede werd Marvin met 7 punten.

Op de derde plaats mag de gepromoveerde Karel de Neef trots zijn! Hij scoorde te midden van de grootmeesters toch maar mooi 6½ punt. Een prima prestatie!

Groep 2

Het kostte moeite alle wedstrijden rond te spelen. Dat lukte dan ook niet. Maar ja, soms gaan andere zaken terecht voor! Ik heb enkele reglementaire uitslagen in de eindstand verwerkt, waarbij beide spelers in overleg de punten deelden.

Winnaar in deze groep is Jeroen Landsheer geworden. Jeroen behaalde 9 punten. Op een gedeeld tweede plaats eindigden Daan Gijsbertse, Rick van Calmthout en Pim Kouwenhoven met 7 punten.

Groep 3

Deze groep van zeven deelnemers werd gewonnen door Remco Claessens. Gefeliciteerd, Remco. Een zeer fraai resultaat!

Remco leverde op verzoek een van zijn partijen in, met computeranalyses. Zijn opmerkingen over deze mooie partij: “Eén van mijn mooiste partijen was tegen Ben waarbij ik de zwarte stukken had. Ben kwam met een voor mij onbekende opening. Gelukkig kon ik de goede zetten vinden en zo het voordeel naar mij toe trekken. Het eindigde het met een mooi mat.”

Kijk hier voor alle uitslagen en de eindstanden van de online rapidcompetitie.

De nieuwe competities laten nog even op zich wachten. De samenstelling van de drie beoogde groepen is nu nog niet mogelijk. Bovendien wil ik graag leden die ook belangstelling hebben gelegenheid geven zich aan te melden voor het online rapidschaak. Graag roep ik u op deelname te overwegen (mail dan naar jaapvanmeerkerk@sv-erasmus.nl). Een uitstekende voorbereiding op het OTB-wedstrijdschaak!

De komende weken wil ik gebruiken voor de aanmelding.

Jaap van Meerkerk