Interne competitie

We starten op 5 september met de voorronde (17 avonden) met het gewone speltempo.

Voor die eerste ronde is aanmelden vooraf verplicht (competitieleider@sv-erasmus.nl). Arno van Houten gaat er vervolgens vanuit dat je er de volgende avonden ook bent, tenzij je hem voor een avond anders hebt laten weten.

Mocht je onverhoopt minder regelmatig kunnen komen, dan gaat Arno ervan uit dat je er niet bent tenzij je voor de desbetreffende avond een aanmelding hebt gestuurd.

Aan- of afmelden op de dag zelf blijft mogelijk maar dan echt uiterlijk tot 19.30 uur.

Externe competitie

De op de vergadering toegelichte teamindeling staat binnenkort op de website.

De wedstrijden in de KNSB-competitie zijn al te vinden in de clubagenda.

Aan de indeling van de RSB-competitie wordt nog hard gewerkt. Thuiswedstrijden van onze achttallen op donderdagen. Thuiswedstrijden van het viertal op de gewone clubavond (maandag dus).

De Schaak-off. Bij ons op donderdag 15 september

De Schaak-off is een initiatief van de KNSB voor alle schaakliefhebbers, met name ook voor niet-clubleden. Schaakvereniging Erasmus doet daaraan mee. Het gaat om vierkampen met het rapidtempo.

Bij ons op donderdagavond 15 september. Onze leden zijn welkom om te spelen (zeker degenen die nog niet zo lang lid zijn) en om de huisschakers wegwijs te maken.

Aanmelden om mee te spelen via Schaakoff.

Contributie

De contributie is wederom niet verhoogd. En bedraagt dus € 100 voor seniorleden, € 60 voor dubbelleden (de leden die bij een andere vereniging als hoofdlid bij de KNSB zijn geregistreerd) en € 50 voor jeugdleden.

De kortingsregelingen (voor het aanmelden van een nieuw lid en voor de houders van de Rotterdampas) blijven bestaan.

Leo Verhoeven