Ruime nederlaag voor het vierde

Hier een stukje over de op donderdag 5 januari 2023 gespeelde thuiswedstrijd van Erasmus 4 tegen Sliedrecht 2. Een vrolijk stukje is het niet, want wij werden op enkele partijen na met een 0 teleurgesteld naar huis gestuurd.

De dagen voor de wedstrijd was het moeilijk voor de teamleider, acht spelers zo vroeg in het jaar achter de borden krijgen was geen sinecure.

Nou ja nu toch maar de positieve dingen: we waren compleet met 8 man achter de borden en op het eerste bord wist kopman Cor van As zijn partij te winnen! Ook de borden 2 en 3 – bezet door Bram de Knegt en Gerrit Boer – zorgden samen voor 1 punt dankzij twee remises.

En dat was het dan qua verzamelde punten daar de overige vijf spelers Art Hoogendijk, Mischa van Vlaardingen, Kes Kromhout (die zijn debuut maakte voor Erasmus in de RSB-competitie!), Harry Nefkens en ik (Anton van Bokhoven) niet aan scoren toe kwamen.

En zo stond er aan het einde van de avond een einduitslag van 2-6 in het voordeel van Sliedrecht 2 op het scorebord.

Kijk hier voor alle uitslagen en de stand in klasse 4A van de RSB-competitie. Of lees hier het verslag ‘Goed resultaat voor Sliedrecht 2 RSB‘ op de website van Sliedrecht.

Anton van Bokhoven