Ruime 6½-1½ overwinning voor het tweede!

We zijn in een poule ingedeeld met het tweede en derde team van CSV, die we beiden in een uitwedstrijd treffen. Om ons definitief veilig te spelen was een overwinning tegen het derde team wel nodig. Het tweede team van CSV krijgen we bij onze volgende uitwedstrijd, maar dus eerst afrekenen met team 3.

Dat is uiteindelijk gelukt, slechts 1 remise en 1 nederlaag, waardoor lijfsbehoud wel zo goed als zeker is. De verliespunten kwamen als volgt tot stand:

Leo Verhoeven (bord 1) schreef het volgende over zijn partij: Ik speelde met wit tegen Marco de Koning. Vooraf gezien dat Marco steeds aan het eerste bord van CSV 3 had gespeeld met als resultaat een plusscore. Knap resultaat tegen sterke clubschakers als Jason Zondag en Cees Brinkers (partijen die remise werden). Vandaag kwam dat er niet zo uit. Na een regelmatige opening pakte Marco het onhandig aan. Met als resultaat voor mij al rond de 16e zet een gewonnen stelling. Maar daarna kwam het er bij mij niet meer uit. Na wat vervlakkingen werd remise overeengekomen. In een voor mij betere stelling maar veel minder dan het eerder was. Niet best dus. Wel een leuke partij met de kopman van een team in de groei (goed om te zien).

Aan bord 6 speelde ikzelf (Ruud Neumeijer): Zwart aan bord 6, waar ik mocht aantonen dat mijn slechte speelperiode was afgelopen. Na een compleet mislukte opening werd het lastig. De witveldige loper van zwart stond nog op zijn plaats en belemmerde het hele zwarte spel. Met veel zwoegen en zweten lukte het om toch nog iets te bereiken, wit maakte een foutje en zwart kreeg een kansje om toch nog iets van de partij te maken. Helaas werd deze kans niet gegrepen en omdat wit bijna de hele partij beter had gestaan was de afruil die zwart inging helemaal niet goed. Wit lukte het vervolgens niet om het punt op een snelle manier te incasseren, daarom toch tot het bittere eind doorgespeeld. Het heeft helaas niet mogen baten, wit heeft het punt toch netjes binnengehaald. Conclusie: nog steeds in slechte vorm!

Gelukkig waren dit de enige verliespunten. Verder waren er overwinningen voor Marcel Tillemans, Wim Posthumus (Wim wist het volgende te melden: Op het eind zat er bij mij een heus epaulettenmat in de stelling!), Joop van ’t Hoenderdaal, Jeroen Landsheer (als laatste klaar), Cor van As (als eerste klaar) en Daan Gijsbertse. Onze trouwe ‘supporter’ Karel de Neef kwam natuurlijk even kijken.

Op zaterdag 11 maart spelen we thuis, dat is onze eerstvolgende wedstrijd. Kijk hier voor alle uitslagen en de stand in klasse 5H van de KNSB-competitie.

Ruud Neumeijer