Verlies met een bijsmaak: 5-3 nederlaag

De wedstrijd tegen Spijkenisse liet een dubbel gevoel achter: We traden met zes man aan. Eén absentie vanwege een metrostoring en een andere omdat bij het aanbellen in de Boekenberg niet open werd gedaan. Armantos moest dus 2 uur voor niets reizen.

Toch werd de wedstrijd nog spannend. De staart van Erasmus roerde zich als never tevoren: drie punten werden gescoord. Jeroen Landsheer offerde zich naar winst toe, tegen een veel hoger gerate tegenstander. Anton van Berkel en Jelle Engelberts wonnen ook regelmatig.

Op bord 3 speelde Arno van Houten tegen Ismaël Woudt een goede partij, die plotseling kantelde in het nadeel van Arno na een vergissing. De stand werd toen 4-3. Paul Wilhelm moest het opnemen tegen Desiree Hamelink. Het ging heel lang gelijk op, maar in tijdnood zat er nog een truc in voor mij door een offer, maar dat bleek niet voldoende. De beoogde extra pion werd niet buitgemaakt en wit speelde knap eromheen, zodat ik ook geen fort of remise-eindspel kon bereiken. Voor invaller Kes Kromhout was het een goede ervaring op een niveau dat hij over een tijdje wel aan zal kunnen.

Resumerend: met de volledige bezetting hadden we goede winstkansen gekregen en die bezetting zal ook nodig zijn om degradatie te ontgaan. Kijk hier voor alle uitslagen en de stand in klasse 1A van de RSB-competitie.

Paul Wilhelm