Ruime nederlaag eerste viertal

Afgelopen maandag meldde een delegatie van Erasmus zich bij Krimpen aan den IJssel voor bovenstaande wedstrijd. Er waren nog geen stukken opgezet, en toen er om 19:55 uur nog niemand van het eerste viertal van de tegenstander aanwezig was, werd langzaam duidelijk dat de teamleider van Krimpen deze wedstrijd weleens vergeten zou kunnen zijn.

Er werden vier invallers opgetrommeld en mocht de wedstrijd van deze avond bij voorbaat al lastig te noemen zijn, dan werd hij dat zeker toen de invallers tegenover ons plaatsnamen. Harold van Dijk, Michiel Besseling, Peter Glissenaar en Michel van Capellen zorgden voor een ruime 400 punten ratingverschil in ons nadeel aan de overkant van de borden.

Als eerste was Anton van Berkel klaar. Hij speelde met wit op het derde bord tegen Peter Glissenaar. Anton kwam lastig uit de opening, wist niet te rokeren, en Peter investeerde een pion in ruil voor een onhoudbare aanval. Toen de zwarte dame kwam binnenvallen, moest Anton opgeven.

Martin Rensen speelde een bord hoger met zwart tegen Michiel Besseling. Martin speelde een prima partij, kwam met een klein voordeeltje uit de opening en wist zelfs een pion te winnen. Richting het eindspel won de witspeler deze weer terug en verzandde het eindspel in remise.

Cander Flanders speelde op het eerste bord met wit tegen Harold van Dijk. Cander zette een drie-rijen-systeem neer en het duurde lang voordat Harold iets concreets had bereikt. Toen Harold een kwaliteit offerde en in ruil daarvoor de witveldige loper van Cander kreeg, ging het plots erg hard en kon Cander mat over de witte velden niet meer voorkomen.

Daan Gijsbertse speelde op het vierde bord met de zwarte stukken. Ook Daan kwam erg lastig uit de opening en de zwarte koning werd in het centrum flink bestookt door de witte stukken. Ook Daan moest de handdoek werpen.

Zo kwam er een 3½-½ eindstand op het wedstrijdformulier tegen de ‘invallers’ van Krimpen. Op 27 maart komt het viertal van RSR Ivoren Toren bij ons op bezoek voor de volgende ronde.

Kijk hier voor alle uitslagen en standen van klasse 1A van de viertallencompetitie.

Martin Rensen