Wederom nederlaag voor ons viertal

In verband met het Watertorentoernooi was de thuiswedstrijd van ons viertal tegen het eerste viertal van Spijkenisse omgezet naar een uitwedstrijd. Op grond van de rating was Spijkenisse favoriet, hetgeen zij ook verzilverden.

Op bord 3 liet Jan Hoek van Dijke zijn pion op h6 slaan en kon alleen de hierna volgende koningsaanval afslaan door een stuk te geven. In het eindspel was Jan tenslotte kansloos (0-1).

Kopman Martin Rensen kreeg Fabian van Buuren (rating 2057) tegenover zich. Het resulteerde in een scherpe partij die uiteindelijk leidde tot kwaliteitsverlies en daarmee de partij (0-2).

Het eerste (bescheiden) resultaat werd op bord 2 behaald door Leo Verhoeven die, na een partij met wisselende kansen, uiteindelijk moest vechten voor de door hem behaalde remise (½-2½).

Tenslotte wist uw reporter op bord 4 de score nog een enigszins dragelijk aanzien te geven. In een stelling met ieder een toren en een ongelijke loper, moest ik de stelling nauwkeurig uitmelken om mijn betere pionnenstructuur om te zetten in winst.

Hiermee werd de eindstand van 1½-2½ bereikt, een score overeenkomstig met de ratingverwachting. Daarmee blijven we helaas op de laatste plaats staan.

Kijk hier voor alle uitslagen en de stand in divisie 1A van de viertallencompetitie.

Ruurd Ouwehand