Rob Witt, van Schiebroek tot Caïssa

Na het overlijden van onze (oud-)clubgenoot Rob Witt op 22 september 2022 en de door Merijn van Delft georganiseerde Rob Witt Memorial op 19 februari 2023, nam zijn oude vriend Wim Westerveld het initiatief om een digitaal boekje samen te stellen en te publiceren op de websites van Robs eerste schaakclub (Schiebroek, nu Erasmus Rotterdam) en die van zijn laatste, Caïssa.

Het boekje bevat herinneringen aan Rob (en aan zijn vrouw Marga, die ook vorig jaar overleed), foto’s, een verslag in woord, beeld en video van het Memorial toernooi en een flink aantal partijen van Rob, deels door hemzelf geanalyseerd. Het is een indrukwekkend monument geworden voor een van de sterkste én vriendelijkste Nederlandse schakers van zijn generatie. Het is tragisch dat hij het zelf niet meer kan lezen.

Paul van der Sterren

Kijk hier om het prachtige naslagwerk ‘Hollen is voor de dommen‘ te lezen. Hieronder ook de video en de na te spelen partijen waarnaar in het boekje wordt verwezen.

Impressie en een toegift

Bril, baard, gulle lach, sjekkie, bierglas en een goed verhaal

Twee gemiste mogelijkheden

Spektakel